Bekännelser

 
- Jag har tänkt hela tiden "att det är så långt till gymnasievalen så jag hinner tänka massor". Jag har alltså varit väldigt lugn till det, men nu har jag insett att om ungefär tre veckor ska valen vara inlämnade, men jag är ändå helt lugn inför det. Har iprincip ingen "panik" alls, och är glad över att jag har tre val som jag vet och att jag har gått utifrån mig själv - inte gått efter någon kompis eller så, utan bara efter mig själv.
 
- Jag älskar te. Har inte gjort det innan (bara tyckt det vart okej och druckit det då och då), men när jag var utomlands drack jag minst en kopp varje dag och det fortsatte när jag kom hem. Det har nu blivit så att jag till och med har tepåsar högt och lågt, i min väska, i min plånbok, i min jacka, ja lite överallt helt enkelt! Har till och med en mugg i mitt skåp i skolan, och kan lätt gå och hämta tevatten i cafét i skolan eller koka vatten i vattenkokaren som finns i klassrummet.
 
- Jag får ofta veta att jag har en väldigt fin "egenskap" och det har jag hört sen jag gick i tvåan. Får främst veta det av lärare. Egenskapen är att jag är väldigt omtänksam, bryr mig väldigt mycket om andra, och tänker mer på andra än mig själv. Jag kan alltså ha lite svårt för att vara egoistisk, medans jag tycker att jag är det jämt. Jag får ofta höra att jag är det typ av person som inte låter någon vara ensam, ingen ska liksom få lämnas utanför. Och jag ska också försöka hinna träffa alla personer och göra allt fastän tiden inte räcker till (om det är flera saker samma tid), så jag försöker alltid "knyta ihop säcken" och hinna med allt ändå. Jag vill liksom inte säga nej till någonting, mest för att jag känner mig som världens svikare då. Jag mår också väldigt dåligt när någon annan gör det, och känner på min när dåliga saker har hänt. Vet många som är likadana, men jag är tydligen enligt många extrem.
 
- I min släkt är det är ingen annan än jag (som jag är helsläkt med, ingift räknas inte) som är vänsterhänt. Ingen annan är laktosintolerant och ingen annan mer än mig har melerade ögon.
Finns nog lite andra grejer också, men det var det jag kom på nu. Jag är jag, har bara kommit med nya grejer och inte ärvt något, haha..

Kommentarer
Postat av: Frida

Det är så roligt att läsa sanningar ! fortsätt med det ! :D

2013-01-14 @ 13:08:15
Postat av: Din hemliga beundrare

Åh världens finaste Emelie, sluta vara så snygg! ♥ ♥

2013-01-14 @ 22:06:46
Postat av: Kelly

Du är så fin!<3

2013-01-16 @ 07:34:24
Postat av: Moa :D

Åååååhhh så fin du är Emelie ! Saknar dej massor min ängel ! <3

2013-01-16 @ 19:04:48
URL: http://nattstad.se/moaaelisabeth
Postat av: Johanna

Vilket gymnasie ska du gå på o vilken linje? :)

2013-01-24 @ 15:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback