Femtiotvå minuter

 
Stannade kvar i skolan några timmar idag för att träna inför SM. Innan, det vill säga förra året runt oktober-november-december, har vi varit två, tre stycken från min klass i en egen salong och arbetat. En gubbe på skolan har kollat till oss, frågat hur det gått, gett oss kritik (eller nja, sagt "ååh vad bra!!!") och bjudit oss på fika. Skulle vart med förra måndagen, men var sjuk då, och då hade dom andra i klassen börjat träna för några som är med och dömmer i tävlingen. Dessutom är det även tvåor och treor på skolan som tränar samtidigt, så vi känns nästan som en enda klass haha. Får inte glömma att gubben kom givetvis med fika idag med och sa att han ville att vi skulle må bra och behövde äta/dricka, så gullig!
Så idag när vi kom dit fick jag reda på att jag var tvungen att rulla permanent före jag gjorde någon håruppsättning.
Rulla permanent är inte svårt i sig, men på tid och det måste se bra ut.
Klarar man inte att rulla ett helt huvud på mindre än 60 minuter i tävlingen bedömmer dom inte ens dockan och man är därmed diskad.
Har klarat att rulla ett helt huvud på 57 minuter en gång tidigare och då hade jag till och med större spolar. Klarade inte ens rulla ett huvud så snabbt när vi väl hade bedömning i skolan, men fick ett B ändå!
Fick tillslut i alla fall min docka, tvättade den och kände att det verkligen var seriöst. Shit!
Men jag delade in håret, rullade, kom ikapp min granne som startade ungefär tio minuter innan mig, tappade min kam ett antal gånger och var så otroligt koncentrerad. Pratade inte med någon (förutom när någon frågade mig något och jag svarade ungefär "mmm").
När sista spolen hade blivit rullad fixade jag det sista och kollade klockan. 8 minuter kvar.
Klarade alltså att rulla allt på 52 minuter, YEEEES!
Fick jätte bra kritik av en tjej, saker som kommer finslipas nästa gång det är träning. Ska även träna hemma och förhoppningsvis får vi någon lektion till permanentrullning och/eller håruppsättning. Ungefär en månad kvar till tävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback